DSpace
 

Nara University of Education Academic Repository >
400. 学外刊行物 (学術雑誌掲載論文等) >
芸術系 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10105/628

タイトル: 小学校図画工作科における初期「造形遊び」の内容 : 学習指導要領図画工作編昭和43年版と昭和52年版をめぐって
その他のタイトル: Zokei-Asobi(Playful Art Study) in the 4th(1968) and the 5th(1977) Elementary School Course of Study : An Integrated Field Introduced in Drawing and Handicraft
著者: 宇田, 秀士
発行日: 2004年3月31日
出版者: 美術科教育学会誌編集委員会
収録雑誌名: 美術教育学
巻: 25
開始ページ: 95
終了ページ: 111
ISSN: 0917771X
収録種別: 学術雑誌論文
抄録: This paper focuses upon the embryo type of Zokei-Asobi(Playful Art Study) in the 4th course of study (the revision of the Course of Study in 1968) and the background history of its introduction in the 5th Course of Study (the revision in 1977). The literature review of the practitioners (Ministry of Education and young teachers) of early Zokei-Asobi(Playful Art Study) were implemented to clarify the fundamental issues involved in the introduction and its undermining effect on art education. This study was supported by a grant from JSPS (Japan Society for the Promotion of Science, No.14580288, Category C of Scientific Research, 2002-2004).
言語: jpn
URI: http://hdl.handle.net/10105/628
出現コレクション:芸術系

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
20071112-3.pdf1.41 MBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - 問合せ